Nationaal Keurmerk Natuurlijk Tuinieren: 3 STIPPEN

ZATERDAG 3 SEPTEMBER 2016 OM 13.00 UUR

vlnr wethouder P. van Aaken, voorzitter Wil Boonstra, AVVN bestuurslid Ans Hobbelink

Thurlede had sinds 2012 het  Nationaal Keurmerk Natuurlijk tuinieren met twee stippen. Vandaag onthulde wethouder van Aaken ons nieuwe keurmerk met drie stippen !! vereniging kreeg in 2012 het Nationaal Keurmerk Natuurlijk Tuinieren. Dit keurmerk kan verleend worden met 1 tot en met 4 stippen. In 2012 kregen wij het keurmerk met twee stippen. De eerlijkheid gebiedt daarbij te vermelden dat we die twee stippen met de hakken over de sloot haalden. We hadden net genoeg punten voor die tweede stip.

De afgelopen jaren hebben wij sterk ingezet op het bevorderen van het natuurlijk tuinieren. Uit de enquête die we vorig jaar hielden blijkt dat vrijwel alle leden een voorstander zijn van natuurlijk tuinieren. Vorig jaar zijn verschillende cursussen gegeven (snoeien, stekken etc), is gestart met informatie over natuurlijk tuinieren in onze nieuwsbrief en dit jaar is een andere manier van onderhoud van het collectieve groen gestart. Dat laatste in zeer goede samenwerking met Henk Benard van Irado.
In juli 2016 is ons complex herkeurd door een keurmeester van AVVN / Nationaal Keurmerk Natuurlijk Tuinieren. De uitslag is nu bekend: drie stippen !!  Na de onthulling van het certificaat door de wethouder, lichtte  Ans Hobbelink namens het bestuur van AVVN de toekenning van de drie stippen toe en overhandigde het keuringsrapport aan voorzitter Wil Boonstra.
Wij zijn ongelofelijk blij en trots dat we deze kwalificatie behaald hebben.