Toegang auto en parkeren

Doorrijden tot op het complex
Wanneer u grote spullen naar uw tuinhuis moet brengen of vanaf uw tuinhuis wilt wegbrengen, dan kunt u via 2 bijzondere regelingen met uw auto de Parkweg oprijden. Daarna rijdt u via het fietspad en de paden op Thurlede tot aan uw tuin.
Let wel op: het alleen is toegestaan om op het complex ‘snel te laden of te lossen” maar het is NIET toegestaan om te parkeren. Parkeer eventueel uw auto even bij het clubhuis.
Het Thurlede-complex is eigendom van de Gemeente Schiedam. Dat betekent dat de gemeente op het complex kan en zal handhaven. Een auto op het complex zonder doorrijkaart? Dan krijgt de eigenaar een boete.

Er vinden regelmatig controles plaats: houdt u zich daarom aan de regels, want een boete is al gauw € 145,00 !

Tuinders Thurlede:
1) vrij doorrijen, iedere 2e zaterdag van de maand
van 8.00 tot 12.00 uur.

Tuinders Thurlede:
2) toegang met de z.g. doorrijkaart / ontheffing
Alleen voor laden / lossen (niet parkeren)

a) Laat een kaart uitschrijven op de tuinwinkel of
b) Vraag uw doorrijkaart min. 2 dagen van tevoren via de mail aan:  secretaris.svthurlede@gmail.com. U krijgt de kaart daarna digitaal toegestuurd. Heeft u een mobiele telefoon? Dan hoeft u de kaart niet te printen maar kunt u deze bij een controle vanaf uw telefoon laten zien aan de controleur.
Heeft u géén mobiele telefoon? Dan moet u de doorrijkaart zelf printen.

Bedrijven
Wetshandhavers treden in de praktijk niet op tegen beroepsvervoer. Voor reparateurs, leveranciers e.d. gelden formeel dezelfde regels. Maar wanneer deze wordt gecontroleerd mag de doorrijkaart opgehaald worden uit het verenigingsgebouw en dan worden getoond. De kaart hoeft dus niet al bij het oprijden van de Parkweg in de wagen van de leverancier of reparateur te liggen.

Parkeren
Wanneer u Thurlede met de auto wilt bezoeken dan kunt u de auto het beste parkeren op het grote parkeerterrein bij de sportcomplexen via de Parkweg.

Invalide parkeerplaatsen
Een hondertal meters verder, richting noord, naar de hoofdingang van Thurlede, zijn 4 parkeerplaatsen voor invaliden beschikbaar.