IS MOESTUINTUINIEREN OOK JOUW PASSIE?
KOM DAN OP DINSDAGAVOND 24 OKTOBER
NAAR DE INSPIRATIEAVOND
AANVANG 19.30 uur.
Het lijkt ons leuk om met medetuinders vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen. We gaan samen op zoek naar ideeën om er volgend jaar een verrassend moestuin-jaar van te maken. Want: het hoeft niet in strakke rijtjes en je hoeft je niet te beperken tot courgettes of snijbonen…. We laten je zien wat er allemaal mogelijk is en zorgen ervoor dat het géén saaie avond wordt met een “praatje en een plaatje” want ook jij komt aan bod. Zo kan je bijvoorbeeld vragen stellen welke groente je op een voor jou lastige plek zou kunnen verbouwen. Het is de bedoeling er samen een mooie avond van te maken!
Meld je aan via email: communicatie(@)svthurlede.nl

ZATERDAG 4 NOVEMBER VAN 8.00 tot 12.00
VRIJ DOORRIJDEN VIA DE PARKWEG
De eerste zaterdag van de maand november is doorrijden via de Parkweg toegestaan van 8.00 tot 12.00 uur.
Let op: het is niet de bedoeling om uw auto langer te parkeren, maar u kunt wel laden en lossen.

LET OP !! VAN 1 OKTOBER TOT 1 MEI:
ELECTRISCH KLUSSEN VOLGENS DE REGELS
In de herfst en in de winter is het toegestaan om vanaf zonsopgang tot zonsondergang gebruik te maken van elektrische apparaten. Zowel het onderhoud van de tuin: gras maaien, heggen knippen en bomen zagen. Als ook kluswerk: zagen, schuren en boren.

VROEGE VOGELWANDELING (met fiets)
OP TWEEDE PAASDAG – 10 APRIL
Op 10 april, vindt onder leiding van Ben v.d. Broek de traditionele ‘Vroege Vogelwandeling’ van Thurlede plaats. Omdat we met de fiets wat verder op pad kunnen, gaan we dit keer fietsen (tussendoor natuurlijk ook stil staan!).
We verwachten ca. 35 soorten vogels te zien en/of te horen.
We verzamelen en vertrekken om 08.00 uur met de eigen fiets vanaf het clubhuis Thurlede. Het einde van de tocht is rond 10.00 uur.

AANGEPASTE REGELING RIJ-ONTHEFFING/
DOORRIJDKAART

1) Vraag de kaart minimaal 2 dagen van tevoren aan bij het bestuur: via mail of telefonisch. Tel. 0653766083 -of- 0653716374.
2) De ‘doorrijdkaart’ wordt 1 dag van tevoren uitgegeven.
3) Wij geven u door waar en wanneer de kaart kan worden opgehaald: er is géén borg verschuldigd.
4) Alleen ‘kort laden en lossen’ is toegestaan: PARKEREN OP THURLEDE IS NIET TOEGESTAAN.
5) Het is ook NIET TOEGESTAAN om zonder kaart het complex op te rijden.

GROF VUIL MOET U ‘VIA IRADO’ AFVOEREN
Deponeer uw afval niet zomaar: maar doet dit volgens de afspraken die Thurlede met Irado heeft gemaakt.
Grof vuil <behalve grind, zand en stenen!> wordt ná een door u gemaakte afspraak met Irado, gratis afgevoerd.
Neem voor een afspraak contact op met Irado.
Kijk hier hoe dat in zijn werk gaat

ASSORTIMENT TUINWINKEL IS UITGEBREID
In de tuinwinkel zijn nu meer artikelen te koop: zoals harken, schoffels en scheppen.
De prijs van zand is een stuk verhoogd i.v.m. de PFAS-eisen waaraan het moet voldoen.
Een overzicht van het assortiment inclusief de prijzen vind je hier.

TOELICHTING OP WERKBEURTEN
Bij het bestuur wordt weleens gevraagd of het mogelijk is om de werkbeurten ‘af te kopen’.
Dit is NIET mogelijk: lees hier de toelichting.

ONTVANGT U GEEN EMAIL?
Heeft u de indruk dat u géén mails vanuit het Bestuur of de Secretaris ontvangt? Meldt dit bij de Secretaris, dan zoeken we het voor u uit.
Een aantal tuinders heeft voor de mail vanuit Thurlede een G-mail account aangemaakt. Heeft u een nieuw email adres? Geef dit dan aan ons door, dan testen we het voor u uit!

WESPENNESTEN VERWIJDEREN
Er zijn diverse meldingen gekomen over wespennesten. IRADO kan deze aanpakken. Bevindt het wespennest zich op een tuin? Dan komen de kosten à € 50,– ‘voor eigen rekening van de tuinder’.
Wilt u een nest op uw tuin laten verwijderen? Meldt dit dan zo snel mogelijk bij de vereniging, met uw tuinnummer plus een omschrijving waar het nest zich bevindt. Dan zullen wij de meldingen bundelen.
U kunt ook nesten buiten uw tuin melden: de kosten voor het verwijderen van die nesten betaalt Thurlede.

LEVERANCIERS BLOKHUTTEN EN CHALETS
Overweegt u tot de aanschaf van een nieuwe blokhut of chalet? Wij hebben de internetsites van een aantal leveranciers op een rijtje gezet.
De meeste leveranciers bevinden zich in de regio: dit is wel zo handig als er na aanschaf van een blokhut of chalet nog service moet worden uitgevoerd.