2e Paasdag: Vroege Vogel wandeling met Paas-ontbijt

Speciaal voor vroege vogels organiseert Volkstuinvereniging Thurlede op maandag 22 april vanaf 07.00 uur een vroege vogelwandeling door het Beatrixpark en het Volkstuincomplex.
Het is inmiddels de 4e keer dat Thurlede deze traditionele wandeling organiseert.

Vogels laten zich deze tijd weer goed horen en zien om hun territorium af te bakenen. Veel trekvogels zijn weer terug en willen zich ook laten gelden: het is heel interessant om dit in de vroege ochtend mee te beleven!

Als vanouds is onze gids (en vogelaar) Ben van den Broek (tuin 57). Tijdens de wandeling proberen we zoveel mogelijk vogelsoorten te spotten. In voorgaande jaren zijn er zelfs 35 soorten gespot! Omdat Pasen dit jaar wat later valt, kunnen we dit keer misschien nog meer vogelsoorten spotten. Heeft u een verrekijker? Neem deze dan zeker mee!

De vogels die we onder andere kunnen tegenkomen zijn: de zanglijster, roodborst, tjiftjaf, vink, merel, houtduif, tortelduif, pimpelmees, koolmees, staartmees, zwartkop, heggemus, grote bonte specht, groene specht.

Na afloop zullen we onder het genot van een lekker paasbrood, koffie en thee, de waarnemingen doornemen in het verenigingsgebouw.

Aanmelden via mail: communicatie@volkstuinenthurlede.nl
Deelnamekosten zijn: € 2,50
Aanvang: 07.00 uur
Melden bij het Verenigingsgebouw Volkstuinvereniging Thurlede, Parkweg 428, Schiedam